کالاماری تابه ای با سیر و لیمو

Saturday، ۲۴ Dey ۱۴۰۱

کالاماری تابه ای با سیر و لیمو

کالاماری تابه ای با سیر و لیمو

کالاماری سرخ شده در تابه یک جایگزین فوق العاده کم کربوهیدرات برای ماهی مرکب (کالاماری) است. اینها با سیر و لیمو پخته می شوند تا طعم دلپذیری داشته باشند!

برای بسیاری از افراد، این غذا ممکن است پیش غذا باشد. ایده آن شاخک ها و بافت ماهی مرکب (مخصوصاً اگر قبلاً کالاماری لاستیکی و بیش از حد پخته شده را تجربه کرده باشند) برای همه مناسب نیست.

برای آنهایی از شما که عاشق ماهی مرکب هستید، ممکن است فقط با نان یا خمیر پروکربوهیدرات از آن لذت برده باشید و آن را خارج از منوی کم کربوهیدرات بدانید. به عنوان مثال، یک قسمت پیش غذا از کالاماری تند در رستورانی مانند باغ زیتون حاوی 56 گرم کربوهیدرات خالص است!

پس بیایید به خود ماهی مرکب نگاه کنیم. کالاماری در اندازه های مختلفی وجود دارد، اما بهترین آنها برای کالاماری دارای طول بدن کوچکتر، 12 اینچ یا کمتر هستند. اگر آنها را آماده بخرید (و پیشنهاد می کنم بخرید)، با بدنه های لوله ای توخالی و پاهایش همراه خواهند بود.

یک وعده 250 گرم ماهی مرکب حاوی تقریباً 2.6 گرم کربوهیدرات خالص است. شایان ذکر است که مانند سایر غذاهای دریایی یا ماهی صفر نیست، اما مطمئناً در مقایسه با یک نسخه رستورانی، سرخ کردن آنها در ماهیتابه بهتر است!

به این معنی نیست که من روی دستور پخت کالاماری کم کربوهیدرات با پخت نان کار نمی کنم، اما این روش طعم فوق العاده ای دارد و قطعا سریعتر است! من ماهی مرکبم را در بسته‌های یخ‌زده می‌خرم و وقتی آنها را یخ‌زدایی کردم، این ظرف خیلی سریع جمع می‌شود.

طرز تهیه کالاماری سرخ شده با سیر و لیمو

مقداری کره و روغن را با هم در یک تابه بزرگ گرم کنید. لوله های کالاماری را به صورت حلقه ای برش دهید و به همراه پاهایش و مقداری سیر خرد شده به ماهیتابه اضافه کنید. اگر کالاماری یخ زده خریداری کرده اید، مطمئن شوید که قبل از پختن، کاملاً یخ زدایی شده است.

پخت را ادامه دهید تا کالاماری سفت شود، حدود پنج دقیقه.

مقداری آب لیموترش تازه، نمک و فلفل اضافه کنید. از یک قاشق سوراخ دار برای انتقال کالاماری به ظرف سرو استفاده کنید.

با جعفری خرد شده، فلفل سیاه بیشتر و کمی دیگر لیمو تزیین کنید.

همانطور که قبلاً اشاره کردم، این دستور پخت کالاماری سرخ شده در تابه به عنوان یک پیش غذا یا تاپاس به سبک خانواده به خوبی عمل می کند. اگر آنها را به تنهایی سرو می کنید، ممکن است چند نان کره ای کم کربوهیدرات یک افزودنی خوب باشد!

عناصر

1 قاشق غذاخوری کره

1 قاشق چایخوری روغن زیتون

لوله ها و شاخک های کالاماری (ماهی مرکب) که در صورت یخ زدگی کاملاً یخ زدایی شده است

1 قاشق چایخوری رب سیر یا سیر خرد شده

1 قاشق چایخوری آب لیمو

نمک و فلفل

1 قاشق غذاخوری جعفری خرد شده

دستورالعمل ها

کره و روغن را با هم در یک تابه بزرگ گرم کنید.

لوله های ماهی مرکب را حلقه ای برش دهید و به همراه شاخک ها و سیر به ماهیتابه اضافه کنید.

پخت را ادامه دهید تا کالاماری سفت شود، حدود 5 دقیقه.

آب لیمو، نمک و فلفل را اضافه کنید. از یک قاشق سوراخ دار برای انتقال کالاماری به ظرف سرو استفاده کنید.

با جعفری، فلفل سیاه بیشتر و کمی لیموترش تزئین کنید.

نوش جان

سیفود ایرانی