هفت نکته مهم و طلایی در پخت و تهیه میگو

Saturday، ۱۲ Aazar ۱۴۰۱

هفت نکته مهم و طلایی در پخت و تهیه میگو

پختن میگوهای لذیذ و لذیذ بسیار آسان است، اما به راحتی اشتباه می شود. در اینجا چیزی است که برای پختن میگو نیاز دارید تا همانطور که می خواهید درست شود.
1. چه چیزی بخریم: میگوی تازه یا منجمد
زمانی که میگوی منجمد را با پوست بخرید و زمانی که آماده شدید آنها را از انجماد خارج کنید، در پول خود صرفه جویی نکردید و پول بیشتری پرداخت خواهید کرد . اکثر میگوهای خام موجود در بخش ماهی تازه بازار شما قبلاً منجمد و ذوب شده اند و ماندگاری آنها بسیار کوتاه است. اگر بلافاصله آنها را بپزید راحت است، اما به ازای هر گرم پول بیشتری می پردازید. و زمانی که منجمد را انتخاب می کنید، میگوهای بدون پوست همیشه طعم و بافت بهتری نسبت به پوست نکنده به شما می دهند.

2. چه اندازه میگو بخریم

اگرچه میگو به عنوان کوچک، متوسط، بزرگ، فوق العاده بزرگ، جامبو و شاه میگو شناخته می شود، هیچ کس واقعاً این اصطلاحات را در دنیای میگو تنظیم نمی کند. در اینجا یک راه بهتر برای دانستن آنچه دریافت می کنید وجود دارد: اعداد شمارش (مانند 21/25) را روی بسته بندی پیدا کنید. میانگین تعداد میگو را در یک کیسه یک کیلو گرمی به شما می گوید.
21/25 یعنی شما 21 تا 25 میگو خواهید داشت. هر چه تعداد آن کوچکتر باشد، میگو بزرگتر است.
بین 16 تا 30 میگو در هر کیلوگرم یک محدوده ایده آل برای اکثر دستور العمل ها است.
برای کباب کردن، همیشه به سراغ میگوهای بزرگتر (تعداد کوچکتر)، مانند U/15 بروید. "U" به این معنی است که در هر کیلوگرم کمتر از 15 میگو وجود دارد.
رقم خرید حدود 0.500 کیلوگرم ( نیم کیلوگرم ) میگو برای هر نفر برای یک وعده غذای اصلی.

3. نحوه یخ زدایی میگو

دو راه برای آب کردن صحیح میگو وجود دارد: 1) به آرامی در یخچال به مدت حدود 4-8 ساعت . 2) به سرعت در یک آبکش در سینک زیر آب سرد قرار گیرد . هرگز در دمای اتاق. هرگز در آب گرم.

4. نحوه پوست کندن و تمیز کردن میگو

می توانید میگو را با پوستیا بدون پوست بپزید. اگر می خواهید پوست را جدا کنید، با کشیدن پاها شروع کنید تا پوسته به راحتی از جدا شود. بنا به دستور غذا می توانید پوست را روی دم بگذارید یا آن را بردارید.
میگوها دارای یک دستگاه گوارش نخ مانند تیره (معروف به ورید) هستند که در امتداد پشت خمیده آنها قرار دارد. شما باید این را بعد از آب شدن و قبل از پختن میگو حذف کنید، در غیر این صورت می توانید کمی ماسه شنی در وعده غذایی خود داشته باشید. در اینجا نحوه برداشتن رگ با یا بدون برداشتن پوسته خوش طعم آمده است:
اگر می‌خواهید میگو را در پوست بپزید، از قیچی آشپزخانه یا یک چاقوی تیز کوچک برای برش پوسته در امتداد پشت میگو، از سر تا دم استفاده کنید، سپس از قیچی یا چاقو برای بلند کردن میگو استفاده کنید. رگ اگر پوسته را برداشته اید، فقط یک شکاف در امتداد پشت ببرید و رگ را بردارید. اگر مقداری ماسه باقی مانده باشد، می توانید به راحتی آن را با آب سرد بشویید.

5. با پوسته میگو چه کنیم

تا حد امکان در پوست بپزید، به خصوص وقتی کباب می کنید. پوسته ها طعم زیادی به گوشت می دهند و از پختن سریع آن محافظت می کنند. علاوه بر این، نشستن دور یک میز و پوست کندن و خوردن میگو یک مهمانی است. اما اگر می‌خواهید پوست میگو را قبل از طبخ پوست کنده‌اید، پوسته‌های آن را ذخیره کنید و آن‌ها را فریز کنید تا آبغوره‌ای از غذاهای دریایی تهیه کنید. اگر میگو را با دیپ سرو می کنید، پوست را روی دم بگذارید تا دسته آن درست شود.

6. چه مدت برای مرینیت کردن میگو

بستگی به مرینیت دارد. اگر اسیدی باشد (لیمو، لیموترش، پرتقال و غیره)، 30 دقیقه یا کمتر باید خوب باشد. بیشتر از این، اسید شروع به شکستن گوشت ظریف میگو می کند و آن را نرم می کند. اگر مرینیت شما غیر اسیدی است (روغن زیتون، سیر، گیاهان) می توانید یک ساعت یا بیشتر آن را مرینیت کنید. در هر صورت، تا زمانی که برای پخت آماده شوید، در یخچال قرار دهید.

7. چه مدت برای پختن میگو

میگوها آنقدر سریع پخته می شوند که وقتی روی حرارت هستند نمی توانید توجه خود را به چیز دیگری معطوف کنید. فقط چند دقیقه طول می‌کشد تا حتی بزرگترین میگو هم شروع به صورتی شدن کند و به شکل C در بیاید. و وقتی این اتفاق می افتد، آنها در حال پخت هستند. اگر میگوی سیخ شده را کباب می کنید، باید بیشتر به رنگ آن توجه کنید تا فرم آن . چند میگوی آزمایشی را روی یک سیخ جداگانه نگه دارید تا متوجه تفاوت آن شوید.
برای خرید میگو می توانید از این لینک استفاده کنید
محصولات سیفودایرانی بهترین روش صید و نگهداری از خلیج نیلگون فارس می باشد.