ریگاتونی خرچنگ

Thursday، ۲۵ Farvardin ۱۴۰۱

ریگاتونی خرچنگ

4 حبه سیر

2 عدد پیاز بزرگ رازیانه

روغن زیتون

1 دسته جعفری با برگ صاف

1 قاشق چایخوری فلفل چیلی خشک شده

½ قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده

½ قاشق چایخوری دانه رازیانه

2 عدد لیمو

2 در قوطی 400 گرم گوجه فرنگی خرد شده

250 گرم گوجه گیلاسی،

500 گرم ریگاتونی، خشک یا تازه

250 گرم گوشت خرچنگ قهوه ای

250 گرم گوشت خرچنگ سفید،

سیر را ریز خرد کنید، سپس پوست گرفته و لایه های بیرونی رازیانه را ریز خرد کنید. رویه های برگ دار و قلب های داخلی را کنار بگذارید تا بعداً سالاد درست کنید.

یک ماهیتابه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و کمی روغن زیتون به آن اضافه کنید. رازیانه و سیر خرد شده را اضافه کنید و به مدت 2 تا 3 دقیقه یا تا زمانی که نرم شوند تفت دهید.

ساقه های جعفری را نگینی خرد کرده و به همراه فلفل چیلی، دارچین و دانه های رازیانه به تابه اضافه کنید و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه تفت دهید. پوست 2 عدد لیمو را ریز رنده کنید (لیموها را نگهدارید) و گوجه فرنگی های کنسرو شده را اضافه کنید. گوجه‌فرنگی‌های گیلاسی، انگور و همه آن‌ها را روی آن‌ها بچینید تا بپزند. روی آن را بپوشانید و حرارت را کم کنید و بگذارید 15 دقیقه بجوشد.

در همین حین پاستا را طبق دستور بسته بپزید.

در حالی که پاستا و سس در حال پختن هستند، سالاد کنار بگذارید. قلب‌های رازیانه رزرو شده و یکی از لیموهای رنده‌شده را از میان نازک‌ترین قطعه قطعه‌ای روی غذاساز خود فشار دهید - یا از یک چاقو یا ماندولین استفاده کنید (همیشه از محافظ استفاده کنید). در ظرفی بریزید و با کمی نمک و فلفل مزه دار کنید. رویه های رازیانه رزرو شده را اضافه کنید و به آرامی با انگشتان خود هم بزنید. تا زمانی که آماده سرو شوید کنار بگذارید.

سس گوجه فرنگی را بررسی کنید - باید غنی و براق به نظر برسد و گوجه فرنگی باید نرم و کدو حلوایی باشد. انگور را با دقت بردارید و دور بریزید و گوجه فرنگی ها را در تابه بگذارید. گوشت خرچنگ قهوه ای را به آرامی هم بزنید و بگذارید داغ شود.

برگ های جعفری را ریز خرد کنید.

پاستا را با یک فنجان آب پخت آبکش کنید، سپس به آرامی آن را با گوشت خرچنگ سفید و جعفری خرد شده در داخل راگو بریزید و در صورت نیاز کمی از آب پاستا را به آن اضافه کنید تا سس شل شود.

پاستا را در یک بشقاب بزرگ دوست‌داشتنی با سالاد رازیانه سرو کنید تا بتوانید در حین سرو آن دو را با هم مخلوط کرده و بریزید. لیموی باقی مانده را ریز خرد کنید و در کناره سرو کنید تا له شود.

نوش جان

مجموعه سیفود ایرانی