خرچنگ تمپورا با سس

Wednesday، ۳۱ Farvardin ۱۴۰۱

خرچنگ تمپورا با سس

2×1.3 کیلوگرم خرچنگ زنده

1 مشت بامیه، باقی مانده کامل

4 عدد فلفل قرمز تازه،

گل های خوراکی، مانند ویولا، گل گاوزبان، کدو سبز، اختیاری

برای خمیر تمپورا

2 عدد زرده تخم مرغ

350 میلی لیتر آب سرد

1 قاشق چایخوری آرد ذرت

200 گرم آرد

برای سس غوطه ور کردن

12 قاشق غذاخوری سرکه شراب برنج

4 قاشق غذاخوری شکر

2 قاشق غذاخوری سس سویا کم نمک

2 قاشق چایخوری زنجبیل تازه رنده شده

برای کشتن خرچنگ ها یک چاقوی تیز بردارید، آن را در قسمت سر قرار دهید و مستقیماً به پایین ببرید - این کار بلافاصله آنها را می کشد. دم و هر دو پنجه را بچرخانید. دم را از طول به نصف و هر دم را از وسط به 3 برش دهید. پنجه ها را به 3 برش دهید، گوشت باقیمانده بدن را برش دهید و با تکه های دم در یک کاسه قرار دهید و آب آن بیرون بیاید.

مواد سس را با هم در یک کاسه مخلوط کنید و کنار بگذارید.

من به شما پیشنهاد می کنم از سرخ کن با چربی عمیق استفاده کنید زیرا کنترل آن آسان تر است. آن را تا 170 درجه سانتیگراد/325 درجه فارنهایت گرم کنید. می‌توانید از یک ووک نیمه پر از روغن استفاده کنید، که به طور ایمن روی اجاق گاز با دماسنج قرار داده شده است، اما حواستان به افراد دیگر (بچه‌های کنجکاو) باشد و اگر این کار را انجام می‌دهید، احتمالاً چیزها را خراب می‌کنند. برای درست کردن خمیر، زرده تخم مرغ و آب یخ را با هم مخلوط کنید، آرد ذرت و آرد را اضافه کنید و با چاپستیک هم بزنید - این کمک می کند تا خمیر کمی گلوله بماند، همان چیزی است که می خواهید. بامیه، فلفل قرمز و خرچنگ را به خمیر اضافه کنید. با خیال راحت هر گونه سبزیجات دیگری را که دوست دارید اضافه کنید. برش های ریز سیب زمینی شیرین، پیاز کامل، ساقه گشنیز و بچه کدو سبز با گل هایشان خوب هستند. پس از کوبیده شدن، خرچنگ و سبزیجات را بردارید و با احتیاط داخل روغن بریزید.

سعی نکنید تمپورا را یکباره بپزید - آنها را در 2 دسته انجام دهید. آنها را بپزید تا طلایی روشن و از دو طرف ترد شوند. آنها را روی مقداری کاغذ آشپزخانه خشک کنید و سپس در بشقاب بگذارید. تمپورا را با سس غوطه ور و یک ظرف نمک طعم دار سرو کنید – من نمک چای یاسمن یا نمک مرکبات را پیشنهاد می کنم.
نوش جان

مجموعه سیفود ایرانی