اختاپوس سرخ شده با سس رومسکو

Wednesday، ۲۴ Farvardin ۱۴۰۱

اختاپوس سرخ شده با سس رومسکو

اختاپوس 1×1 کیلوگرم (نوع دو مکنده)، یخ زدایی شده در صورت انجماد

روغن زیتون

1 عدد پیاز

4 حبه سیر

3 برگ بو

3 قاشق چایخوری پاپریکا دودی شیرین، به اضافه 2 قاشق چایخوری اضافی برای تزئین

سس ROMESCO:

20 گرم نان سفید

3 عدد فلفل قرمز

200 گرم گوجه فرنگی رسیده آلویی

30 گرم بادام بلانچ شده

30 گرم فندق با پوست

2 حبه سیر

2 قاشق غذاخوری سرکه شری

1 دسته پیازچه

1 x 400 گرم قوطی لوبیا

تابه ای را به اندازه ای گرم کنید که اختاپوس را بگیرد و 2 قاشق غذاخوری روغن به آن اضافه کنید، سپس پیاز و سیر را پوست گرفته و خرد کنید.

وقتی روغن داغ شد پیاز، سیر، برگ بو و پاپریکا دودی را اضافه کنید و 2 دقیقه تفت دهید. اختاپوس کامل و مقداری نمک دریا و فلفل سیاه را اضافه کنید. درب آن را بگذارید و به مدت 1 ساعت یا تا زمانی که اختاپوس نرم شود بپزید. برای بررسی، یک چاقو را در شاخک فرو کنید. باید به راحتی قطع شود. اگر نه، به پختن ادامه دهید و هر 10 دقیقه آن را چک کنید تا آماده شود.

در همین حین سس را درست کنید. گریل خود را از قبل گرم کنید. پوسته ها را از روی نان بردارید، سپس در مخلوط کن بریزید تا خرده نان شود. فلفل ها را چهار قسمت کنید و دانه ها را جدا کنید سپس گوجه فرنگی ها را نصف کنید. همه آنها را روغن زده و مزه دار کنید، سپس پوست را روی یک سینی گریل بزرگ قرار دهید. کباب کنید تا پوست ها تاول زده و سیاه شوند. هنگامی که به اندازه کافی سرد شد، پوست ها را جدا کنید.

یک ماهیتابه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و 1 قاشق غذاخوری روغن به آن اضافه کنید. وقتی داغ شد، آجیل ها را اضافه کنید و هر از گاهی هم بزنید تا همه جا طلایی شود. در بشقاب بریزید و بگذارید خنک شود.

سیر را پوست گرفته و خرد کنید. یک قاشق دیگر روغن را در تابه داغ کنید و آرد سوخاری و سیر را تفت دهید تا طلایی و ترد شوند.

خرده های سیر را در مخلوط کن بریزید، گوجه فرنگی ها، فلفل ها و مغزها را اضافه کنید و به شکل خمیری در بیاورید. سرکه شری را با مقداری نمک و فلفل اضافه کنید و 10 ثانیه هم بزنید. به ظرفی منتقل کنید و کنار بگذارید.

هنگامی که اختاپوس پخته شد، آن را در سینی بلند کنید و بگذارید تا به اندازه کافی خنک شود شاخک ها را قطع کرده ریز کنید. بدنه اصلی را شکاف دهید و کیسه جوهر، معده و چشم را با احتیاط خارج کنید. تمام گوشت بدن اصلی را خرد کرده و به یک طرف بگذارید.

پس از آماده شدن برای سرو، در یک تابه بزرگ، گوشت بدن هشت پا را که خنک شده و خرد شده را با سس مخلوط کنید. پیازها را خرد کرده و خلال کنید، سپس به همراه لوبیاها و 200 میلی لیتر آب اختاپوس (یا بیشتر اگر غذای سوپ دار را ترجیح می دهید) اضافه کنید. از طریق گرما.

در همین حین یک ماهیتابه را روی حرارت زیاد قرار دهید. شاخک ها را روغن زده و مزه دار کنید. وقتی تابه داغ شد 1 قاشق غذاخوری روغن و سپس شاخک ها. هر طرف را به مدت 2 دقیقه بپزید تا کاملا رنگ شود و کمی ذغالی شود.

خورش را مزه دار کرده و بین 4 کاسه تقسیم کنید. شاخک ها را برش بزنید و بین کاسه ها تقسیم کنید. پاپریکا دودی بپاشید و سرو کنید.

نوش جان

مجموعه سیفود ایرانی