آیا ماهی مرکب سرشار از کلسترول است؟

Saturday، ۶ Esfand ۱۴۰۱

آیا کالاماری سرشار از کلسترول است؟

کالاماری بخشی از همان خانواده صدف، گوش ماهی و اختاپوس است. ماهی مرکب اغلب به صورت سرخ شده مصرف می شود. این به عنوان کالاماری شناخته می شود.

بر خلاف بسیاری از محصولات حیوانی دیگر، ماهی مرکب چربی اشباع کمی دارد. پزشکان معمولاً چربی اشباع را به افراد مبتلا به کلسترول بالا توصیه نمی کنند. وقتی ماهی مرکب سرخ می شود، چربی کل و چربی اشباع شده افزایش می یابد.

این غذای نسبتا سالم را به چیزی با کلسترول بالا و ناسالم تبدیل می کند. با این حال، اگر ماهی مرکب به صورت کبابی یا بخارپز سرو شود، به دلیل سطح پایین چربی اشباع شده، می تواند کاملاً سالم باشد.

ماهی مرکب منبع خوبی از پروتئین، اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین C، آهن و کلسیم است.

بیشتر فواید کالاماری برای سلامتی نتیجه اسیدهای چرب امگا 3 است که سلامت قلب، سلامت بارداری، پوست، مو و ناخن های سالم را حفظ می کند و علائم آرتریت روماتوئید را کاهش می دهد.

ماهی مرکب ارزان و همه کاره است و بسیاری از طعم آن لذت می برند. می توان آن را کبابی، سرخ کرده، آب پز، آب پز و حتی به صورت خام به عنوان ساشیمی مصرف کرد.

100 گرم ماهی مرکب نپخته حاوی حدود 198 میلی گرم کلسترول، 0.4 گرم کل چربی اشباع شده و 16 گرم پروتئین است.

انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که کل کالری مصرفی از چربی های اشباع شده در روز باید کمتر از 10 درصد باشد، به خصوص اگر هدف کاهش سطح کلسترول "بد" به نام لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) باشد.

این بدان معناست که یک رژیم غذایی 2000 کالری در روز معادل 22 گرم چربی اشباع شده یا کمتر است. از آنجایی که کالاماری اغلب به صورت سرخ شده مصرف می شود، محتوای چربی کل به دلیل روغنی که برای سرخ کردن استفاده می شود، بسیار زیاد است.

برخی از انواع روغن از قبل دارای مقادیر اشباع یا ترانس بالایی هستند.

سیفود ایرانی