آموزش خارج کردن شن از صدف

Sunday، ۱۴ Shahrivar ۱۴۰۰

امروز می خوایم یکی از معضلات استفاده از صدف را برایتان حل کنیم

اکثرا برای اولین بار که صدف مصرف می کنند متوجه شن های ریز داخل صدف می شوند که بسیار آزار دهنده می باشد حالا با این روش از شر شن های داخل صدف خلاص شوید

صدف یکی از ارزشمندترین غذاهای دریایی است. با این حال ، برخی از آنها قبل از پختن نیاز به تمیز کردن اولیه دارند ، مانند صدف های دوکفه ، یعنی آنهایی که دارای دو پوسته هستند: صدف که معمولاً پر از ماسه دریا هستند و اگر ما این شن ها را از بین نبریم ، وقتی آن را می خوریم آن را پیدا می کنیم و چندان خوشایند نخواهد بود. بنابراین چند ترفند را در مورد نحوه حذف ماسه از صدف قبل از پخت به شما آموزش می دهیم.

چند روش ساده برای خارج کردن شن از صدف :

1.تمام صدف ها را در یک کاسه بریزید و آن را با آب شیر خنک پر کنید. همچنین افزودن آرد ذرت یا فلفل سیاه به آب ، صدف ها را ترغیب می کند تا شن بیشتری تف کنند. بگذارید صدف ها 20 دقیقه تا یک ساعت بمانند. در این مدت ، آنها شن ها را از داخل پوسته خود بیرون می ریزند

2. یکی از رایج ترین روش های حذف شن از صدف ها این است که روی آنها نمک درشت بپاشید و حداقل 30 دقیقه در آب سرد قرار دهید سپس باید آنها را با آب سرد بشویید. خواهید دید که شن و ماسه داخل ظرف جمع می شود.

3. همچنین ، راه دیگری وجود دارد که می توانید صدف را تمیز کرد و ماسه را از آن جدا کنید استفاده از آب گازدار می باشد. قبل از پخت و پز ، باید صدف ها را در ظرفی پر از آب گازدار قرار دهید و متوجه خواهید شد که چگونه کثیفی روی آنها جدا می شود و قبل از پخت آنها را با آب سرد بشویید.

حالا با این روش ها خیلی راحت می توانید از خوردن صدف و خواص آن لذت ببرید.

مجموعه سیفود ایرانی