تاریخچه سوشی

Tuesday، ۲ Khordaad ۱۴۰۲

تاریخچه سوشی

سوشی از کجا آمد؟

اولین چیزی که باید متوجه شد این است که "سوشی" به معنای "ماهی خام" نیست. این در واقع به یک غذای برنج سرکه دار اطلاق می شود که با مواد پرکننده و پرکننده های مختلف سرو می شود که ممکن است شامل ماهی خام باشد.

سوشی در ابتدا به عنوان وسیله ای برای نگهداری اختراع شد، زمانی که برنج تخمیر شده برای نگهداری ماهی تا یک سال استفاده می شد.

این به نارزوشی معروف بود و در واقع برنج دور ریخته می شد و فقط ماهی مصرف می شد. نوع بعدی به نام namanarezushi که در قرن شانزدهم اختراع شد، ایده استفاده از برنج سرکه‌دار را مطرح کرد که به جای دور ریختن مصرف می‌شد و امروزه نیز از آن لذت می‌برند، به ویژه در پایتخت باستانی ژاپن، کیوتو. از ماسایوشی کازاتو کهنه کار سوشی بیشتر بدانید.

گفته می شود که سوشی بین قرن پنجم تا سوم قبل از میلاد در چین به عنوان وسیله ای برای نگهداری ماهی در نمک به وجود آمده است.

نارزوشی، شکل اصلی سوشی، قرن‌هاست که در آسیای جنوب شرقی ساخته می‌شود و امروزه نیز آثاری از آن در برخی نقاط وجود دارد.

Narezushi در قرن هشتم در ژاپن ظاهر شد و هنوز هم به شکل غذاهایی مانند سوشی کپور باقی مانده است. Narezushi در درجه اول وسیله ای برای نگهداری مواد غذایی بود و هر منطقه ژاپن نسخه مخصوص به خود را توسعه داد.

در آن روزها سوشی در روزهای اعیاد و جشن ها خورده می شد و همچنین بخشی جدایی ناپذیر از جشن بود. به طور کلی نارزوشی را از برنج و ماهی ترشی می‌کردند و با سرکه برنج و ساکه مخلوط می‌کردند و برای جلوگیری از پوسیدگی زیر سنگ بزرگی می‌گذاشتند و می‌گذاشتند تا تخمیر شود. با این حال، برنج در درجه اول برای تشویق تخمیر مورد استفاده قرار گرفت و دور انداخته شد تا فقط ماهی خورده شود.

ایزوشی که در هوکایدو و توهوکو یافت می شود نیز نوعی از نارزوشی است که به موجب آن برنج را با مخمر مخلوط می کنند، روی آن ماهی و سبزیجاتی مانند تربچه می ریزند،

با ساک می پاشند و در یک برگ بامبو می پیچند، سپس زیر سنگ سنگین می گذارند تا ببندد. این سوشی از نظر طعم مشابه توازازوک (ترشی) است و معمولاً یک غذای خوشبو نیست.

برنج آب می شود و ماهی تخمیر شده را از بین می برد و برای افرادی که با این نوع غذا آشنایی ندارند جذاب است.

سرکه، که برای سوشی ضروری است، برای اولین بار در بین النهرین، حدود 5000 سال قبل از میلاد ساخته شد. فرآوری سرکه برنج در حدود قرن چهارم یا پنجم همراه با شراب سازی از چین به ژاپن رسید.

سرکه برنج، مانند سرکه برنج میزکان که به طور گسترده در دسترس است، ابتدا به منطقه ایزومی در جنوب اوزاکا آمد و سرکه ایزومی، همانطور که معروف بود، تا دوره ادو ساخته می شد.

در دوره هیان، ژاپنی ها شراب و سرکه میوه نیز می ساختند. سوشی پاشیده شده با ساکه یا سرکه برنج از دیرباز وجود داشته است،

اما از آنجایی که ساختن نارزوشی فرآیندی طولانی بود، در دوره ادو، مردم شروع به ساختن سرکه از سرکه ساکه کردند. این غذا با مخلوط شدن با برنج، تبدیل به یک غذای محبوب شد و به این ترتیب رسم پاشیدن سرکه روی برنج برای تهیه نیگیریزوشی رواج یافت.

Nigirizushi برای اولین بار در سال 1800 ظاهر شد، اما با نیگیریزوشی اندازه ای که امروزه به آن عادت داریم متفاوت بود. در آن زمان یک تکه ماهی خام روی بستری از برنج سرکه شده به اندازه یک گلوله برنج می گذاشتند. نیگیریزوشی به عنوان Edomaezushi شناخته شد زیرا با غذاهای دریایی صید شده از خلیج نزدیک ادو (امروزه به نام توکیو شناخته می شود) درست می شد و هانایا یوهی هنوز به عنوان خالق آن شناخته می شود.

ماسایوشی کازاتو بیش از پنجاه سال به عنوان سرآشپز سوشی کار کرده است. در سن بیست سالگی به اطراف ژاپن سفر کرد و در هوکایدو ساکن شد و در آنجا کار خود را به عنوان آشپز سوشی آغاز کرد. او اولین بار سوشی خود را در سن 26 سالگی افتتاح کرد و مؤسسه فعلی او، Sakae-zushi، در سراسر ژاپن بسیار مورد توجه است و مشتریان زیادی را جذب می کند.

سرآشپز کازاتو به معرفی سوشی و آموزش سرآشپزها در کشورهای سراسر جهان از جمله ایالات متحده، آلمان، جمهوری چک و بریتانیا اختصاص دارد. او مدیر اجرایی انجمن سوشی تمام ژاپن و مدیر اجرایی موسسه مهارت های سوشی AJSA است. سرآشپز Kazato با Eat-Japan همکاری کرده است تا کتاب الکترونیکی SUSHI: Key Skills and Basic Techniques را ایجاد کند که در اینجا موجود است و تکنیک های اصلی مورد نیاز برای تهیه سوشی ایمن، خوشمزه و معتبر را پوشش می دهد.

برای سفارش سوشی می توانید از طریق تماس تلفنی با ما در ارتباط باشید

09379752268

سیفودایرانی